Kennismanagement wordt steeds meer als de topprioriteit voor juridische firma's gezien. Volgens een onderzoek van iManage zal bijna 70% van de CIOs binnen twaalf maanden een oplossing voor verbeterde samenwerking ten aanzien van cliëntinformatie en ‘best practice’ invoeren. iManage voerde het onderzoek uit onder CIO's van 's werelds beste advocatenkantoren die aanwezig waren op een CIO wereldconferentie. De uitkomsten lieten een duidelijke trend zien van management van standaarddocumenten naar complete centrale samenwerking bij zaken. Een centrale samenwerkingsoplossing geeft advocaten de mogelijkheid alle documenten, gebeurtenissen, acties en contacten voor iedere individuele cliënt in een via het internet bereikbare, gecontroleerde en centraal geregelde omgeving te bekijken. De mogelijkheid om informatie over zaken te delen is belangrijk aangezien concurrentie in de markt toeneemt en advocaten meer onder tijdsdruk staan. Een portal voor centrale samenwerking geeft advocaten en cliënten de mogelijkheid om op welk tijdstip of welke plaats dan ook, toegang tot actuele informatie te verkrijgen. Het betekent dat mensen zich binnen enkele uren in plaats van dagen van een zaak op de hoogte kunnen stellen.

http://www.persberichten.com/Detail.asp?id=13676